מיקום גבוה במנועי חיפוש כבר לא מספיק ולכן קיים צורך בהבנת שיווק באינטרנט

לפני מספר שנים מיקום גבוה הבטיח גם כניסות רבות – לפחות כך חשבו רובנו או כולנו, אך עם הזמן הבנו כי מיקום אינו מספיק, אלא גם היבטים של שיווק באינטרנט חייבים להילקח בחשבון תמיד ועבור כל אתר ללא קשר לתחום פעילות.

למה הכוונה, אתם שואלים ? – ובכן – שאלה מצוינת ובמקום.

בואו וננסה יחד לשוחח על הנושא ולהבין צד אחר צד כי זוהי מציאות חדשה ויש להכירה !

קודם כל – מה זה קידום אתרים בגוגל בתוצאות אורגניות ?

תליך קידום אתרים הינו רצף של פעולות, אשר יש לבצע באתר המקודם ומחוץ לו בכדי לגרום לו להתמקם גבוה ככל הניתן בתוצאות חיפוש עבור מונח כזה או אחר, אך בתחום פעילות האתר ותו לא.

ומה זה שיווק באינטרנט ?

קודם כל יש לציין, שהתחום קידום אתרים נכלל בתוך שיווק באינטרנט ולכן ניתן להבין כי זהו אחד ממרכיבים רבים של פעילות ברשת, אשר לא בהכרח מספיק, בכדי לגרום ללקוח להיות מרוצה משירותים שהוא רכש וזו הסיבה העיקרית למספר כה גדול של לקוחות לא מרוצים בתחום קידום אתרים ושיווק באינטרנט.

ועכשיו שוב פעם השאלה – מה זה בעצם שיווק באינטרנט ?

שיווק באינטרנט כולל בתוכו מספר עצום של כלים, דרכים ושיטות (ביניהן ניתן לציין את פרסום בגוגל, שיווק ויראלי, השתתפות בפורומים מקצועיים, פרסום כתבות PR באתרי מאמרים ואתרי חדשות, כתיבת מדריכים אלקטרוניים והפצתם ברשת, שליחת ניזלטר ועוד…) לגרום ללקוח פוטנציאלי להגיע לאתר שמציע שרות, מוצר או שניהם ולאחר שהגיע לאתר, לגרום לו לפעול בצורה שאנו מעוניינים שיפעל !

אתם מרגישים את ההבדל ?

לא מספיק שייכנס, אלא גם יפעל !

מה הכוונה שיפעל ?

על לקוח שלנו ובעזרתנו, לקבוע מהן הפעולות שבהן הוא מעוניין שגולש (לקוח פוטנציאלי שלו) יבצע באתר.

גם אם לקוח מוכר מוצר כלשהו, אין זה אומר שגולש חייב לרכושו דרך האתר, כי ייתכן וזה לא יהיה נכון מסיבה כזו או אחרת, לעומת זאת באתר של לקוח אחר דווקא יהיה הכי נכון שלקוח יבצע רכישה און ליין כי זו דרך היחידה "להימלט" מן האתר, אך בסוף תהליך הרכישה יהיה חובה עלינו להציע לגולש להירשם למועדון לקוחות, כאשר עצם ההרשמה, תזכה אותו ברכישה הבאה, בעשרות אחוזי הנחה על כל המוצרים שבאתר.

אולי הדוגמאות שהובאו כאן ייראו קיצוניות למדי (במבט ראשון), אך זוהי המציאות ויש להכירה בכדי להצליח.

אם נמשיך לדבר על דף נחיתה שמציע משהו לגולש – מה בדבר תכנון גודל פונטים, צבעם, טופס התקשרות, כפתור ליצירת קשר ומספר על גביו, ניסוח של טקסט בדף וחלוקתו למקטעים, מחשבה על מיקום נכון של כל מרכיב ומרכיב של הדף ועוד ועוד ועוד.

לפי מה שניתן לראות כאן – שיווק באינטרנט זוהי הכרות מעמיקה של תהליכים באינטרנט, אשר תעזור לנו למצוא מתכון להצלחת הלקוח, כאשר הפעילות תבוסס על תכנון אסטרטגי מקדים אם לקיחת בחשבון התרחשויות שונות בדרך ומציאת פתרון עבורן כבר בעת הכנת תוכנית אסטרטגית עם אפשרות עדכונו בעת הצורך ובהתבסס על מתרחש במציאות.

דבר נוסף – בתחילת הפוסט אני כותב על כך שמיקום כבר אנו מספיק וברצוני לחדד את האמירה.

אני טוען כי אתר שממוקם במקום, נאמר 2 ,בביטוי תחרותי, יכול לזכות בפחות תנועה מאתר שממוקם במקום 4 או אפילו 5 באותו הביטוי וזאת בגלל פרט מאוד "קטן" ו"שולי" (שרבים כך חושבים) – תג לתיאור דף (DESCRIPTION).

אילו היה התג מנוסח בצורה שיווקית, מחושבת ומושכת עין של הגולש, בהחלט יכול להיווצר מצב, בו דף במקום 5, יזכה ליותר תנועה.

אין צל של ספק שכל נושא שהועלה כאן ניתן להרחיב לכמה וכמה מאמרים נוספים, אך הפוסט נכתב במטרה להזכיר כי אנו בעידן שלקוחות רבים מבינים היטב מה הבדל בין קידום אורגני לממומן ויש גם כאלה שבעצמם משיגים תוצאות מצוינות ולכן כנותני שרות בתחום שיווק באינטרנט, עלינו להכיר מציאות של היום ולהתאים הצעותינו למציעות זו.

לפעמים עדיף לא לסגור עסקה ולא למכור ללקוח חתול בשק והוא כבר יחזור אליך אחרי כמה חודשים של למידה על טעיות של עצמו, כאשר הוא קשב ומושכל בעת קבלת החלטות במהלך בחירת הצעת מחיר מתוך כמה וכמה שכבר קיבל מעוסקים בתחום קידום אתרים ושיווק באינטרנט.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.3/10 (3 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
מיקום גבוה במנועי חיפוש כבר לא מספיק ולכן קיים צורך בהבנת שיווק באינטרנט, 9.3 out of 10 based on 3 ratings

הוספת תגובה